lunes, 21 de abril de 2008

ASPECTES TÈCNICS

S'ha de tenir en compte alhora de veure aquest film, l'època en que es va rodar, perque hi ha una sèrie d'aspectes tècnics que van costar molt de realitzar i que van ser tot una avenç per l'època; tot i que ara ens pugin semblar obsulets.

Excepte algunes escenes, com la dels ocells atacant els nens a la festa d'aniversari o els atacs individuals d'alguns ocells; la majoria de les escenes on hi ha atacs massius es van rodar amb un sistema de fons de trama de travelling (pantalla blava). Hitchcock va considerar que la pantalla blava tradicional era massa imperfect perque es notava el reflex blau al voltant dels personatges situats en primer pla. Per això, va contractar a Ub Iwerks (cap del departament de procesos especials de Disney) i el seu equip. Els estudis de Disney havien perfeccionat 3 anys abans aquest effecte de trama de travelling. Van trobar una solució perque no es percebes l'entorn blau dels personatges. És tracta de la trama de travelling de sodi. La idea és que el fons i els primers plans es combienaven varies vegades, és fotografiaven i es separava le primer pla actoral del fons. Aleshores s'iluminava el fons amb una llum de sodi molt grogenca i el primer pla amb una llum blanca. La camera que gravaba tenia 2 pel·lícules: una que nomès era sensible a la llum de sodi i l'altre a la llum de color blanc.


Això eliminava els reflexos blaus i creaba una sensació de profunditat molt més real quan s'ajuntaven les dues cintes:


A més, utilitzaven ocells ensinistrats que atacaven els actors i ocells falsos que estaven controlats per cables. Tot això, va fer que el rodatge del film tardes casi 3 anys en acabar-se. Tot un repte per al moment, i tot un èxit perque el resultat és inquestionable.

Personalment, em sembla molt més veridic el sistema que van utitlitzar que no pas els "massa perfectes" efectes especials que es fan actualment a l'ordinador, perque la traça de l'ordinador és nota molt, sobretot quan es tracta d'animacions.

No hay comentarios:

presentació